2017. június 12., hétfő

A Napom, a Holdam és a csillagom


Ha egyszer az életed kisiklik a medréből, már nagyon nehéz helyrehozni. Először csak a barátokkal veszel össze, aztán anyádékkal, majd mindenkit elmarsz magad mellől, bezárkózol a sötét lakásodba, rászoksz a cigire, lassan nem tudsz meglenni nélküle és…
És ott kötsz ki, mint én. Lecsúszva egy bárban, ahol a havi fizetésed maradékát piára költöd, és vársz a csodára, hátha valaki megvált majd.
 - Hé, haver, minden oké? – hallok meg magam mellől egy hangot, mire kelletlenül odapillantok. A srácon vörös ing, fekete farmer. Sötétbarna pillantása az én szemeimet fürkészi, ahogy szúrósan nézek vissza rá.
 - Ja, haver. Kopj le – morgom, miközben belekortyolok az italomba, de ahelyett, hogy hallgatna a szép szóra, leül mellém, majd rendel magának is. Én felhajtom azt a keveset, ami a poharam alján maradt még és kissé szédelegve felállok. A legkevésbé sem vágyom a társaságra. Fizetek, aztán a kijárat felé indulok.
A hűvös éjszakai levegő megcsap, ahogy kilépek az ajtón, de ennyitől képtelen vagyok kijózanodni. A szokásos, jókedvű részegség helyett most a depresszív érzések ragadnak magukkal, én pedig engedve a késztetésnek leülök a hideg járdakőre, a fal mellé.
A fejemet összekulcsolt kezeimre hajtom, és várok. Ha esetleg vissza akarna jönni az alkohol, akkor a közelemben ott a kuka, bár kétlem, hogy lenne erőm elmászni odáig.
Az utolsó szál cigimet veszem elő, a kezemben forgatva fontolgatom, hogy most szívjam-e el, vagy inkább holnap reggel. Vállat vonva döntök úgy, hogy most az egyik felét, később a másikat. A gyufát elővéve gyújtom meg, majd mélyet szívok belőle és fújom ki a füstöt.
Már emelném a számhoz a következő slukkért, mikor egyik pillanatról a másikra eltűnik a kezemből a nikotin adagom. Meredten kezdem kutatni a probléma forrását, így felnézek, egyenesen ugyanabba az irritálóan vizslató barna szempárba, amelynek a tulajdonosa beszélgetést szeretett volna velem kezdeményezni.
 - Mit akarsz? – kérdezem dühösen, miközben tehetetlenül bámulom, ahogy a falhoz nyomja a cigit, ezzel eltörve és használhatatlanná téve azt. Nem válaszol, csak leül mellém a hideg földre és mered maga elé.
 - Tudod – kezd beszélni, mikor már kínossá válik a csend. – Nem kéne dohányoznod. Nem csak magadnak, de a környezetednek is ártasz vele.
 - Nem kértem prédikációt, köszönöm. Egyébként is az volt az utolsó szálam – felelem megjátszottan mosolyogva, hangomból érezni lehet a haragot. – Megtennéd, hogy lelépsz, és egyedül hagysz? – kérésnek álcázom az utasítást, de vagy nem veszi a lapot, vagy nem akar tudomást venni arról, hogy egyedül akarok lenni.
 - Nem – válaszol, mire összevont szemöldökkel nézek rá. Nem reagálok rá semmit, egyszerűen csak megpróbálok felállni, de hamar vissza is esek. Egyenesen az ismeretlen ölébe.
Most kezd hatni az alkohol, kissé szédülök. Kábán meredek az idegen, mégis ismerős szemekbe. Mintha ezek az íriszek hasonlítanának valamihez. Valakihez.
A szemeim lassacskán lecsukódnak, érzem, ahogy a fáradtság húzza lefelé a pilláimat. A sötétség elnyel, én pedig mély álomba zuhanok.

A fejem fáj, a józanság teljes erejével nehezedik rám, magával hozva az égő gyomrot és a hányingert. Felülök az ágyban, kibújok a vastag pléd alól és a lábfejem a meleg padlóra teszem. Ekkor realizálom csak igazán, hogy nem otthon vagyok. Nyúlnék a zsebembe egy cigiért, de kezeim csak az öngyújtót tapintják. Eszembe jut a tegnap este, arcom elvörösödik a gondolatra, hogy elaludtam egy vadidegen karjaiban.
Felállok, és bár megszédülök, talpon maradok. Szemrevételezve a szobát a fehér ajtót célzom meg, annak reményében, hogy még azelőtt eltűnhetek a lakásból, mielőtt észrevenné, hogy felkeltem.
Amint kilépek a folyosóra tojás és sült hús illata csapja meg az orromat. A gyomrom hangosan korogni kezd, ezzel jelezve, hogy a testemnek táplálékra van szüksége, így a kijárat helyett a konyhát kezdem keresni. Hamar meg is találom, benne önkéntes jótevőmmel, aki alsónadrágban és macis kötényben sürög-forog a pult és a tűzhely között.
- Á, felkeltél? – mosolyog rám kedvesen, mikor egy pillanatra az irányomba néz. – Nemsokára kész az ebéd, ha gondolod, addig nyugodtan zuhanyozz le. Mindent kikészítettem a fürdőbe, használj bármit – ajánlja, miközben fűszert szór a húsra.
 - Köszönöm – motyogom, majd hátat fordítok a helyiségnek és benyitok a hozzám legközelebb eső ajtón. Elsőre megtaláltam a fürdőszobát, ahol találok is egy kupac friss ruhát, bontatlan alsónadrágot és egy törülközőt.
Levetkőzve egy helyre gyűjtöm a ruháimat, majd belenézek az egészalakos tükörbe. A bordáim kilátszanak, szemem alatt sötét karikák húzódnak, fekete hajam kócos és ápolatlan… Úgy nézhetek ki, mint egy megmentésre váró, utcán hagyott kiscica. Nem csoda, hogy megesett rajtam a szíve.
Beállok a zuhanyfülkébe, majd elkezdem magamra folyatni a forró vizet. Egy, a csomagolásából ítélve citrusos tusfürdőért nyúlok, alaposan megmosom magam, majd az egyetlen samponnak tűnő tubus tartalmával megsikálom a hajamat is.
Viszonylag gyorsan végzek, megtörölközve lépek ki a sötétkék járólapra. Ismét végigpillantok magamon, és megállapítom, hogy így már sokkal emberibb kinézetem van. Soványságom ugyan nem tudom eltűntetni egy fürdéssel, de ez a legkevésbé sem zavar.
Visszatérve a konyhába már a megterített asztal fogad, két terítékkel. Az egyiknél már ott ül majdhogynem csupasz vendéglátóm, és láthatóan csak rám vár, hogy elkezdhessünk enni.
 - Köszönök mindent – szólalok meg alig hallhatóan, miközben leülök a számomra odakészített étel elé.
 - Ne köszönd, örömmel tettem. Azzal tudod meghálálni, ha összeszeded magad, és teljes életet élsz, Youngjae – fűzi hozzá, mire felvonom a szemöldököm.
 - Honnét tudod a nevemet? – adok hangot a kérdésemnek, miközben nyugtalanul figyelem, ahogy enni kezd.
 - Szóval tényleg nem emlékszel rám – nevet halkan, húst emelve a szájához. Én nem eszem, előbb választ akarok kapni a kérdéseimre. – A bátyád legjobb barátja voltam, amíg… Nos, amíg le nem lépett. A nevem Bang Yongguk, hátha erről beugrik.

Természetesen emlékszem. A srác, akinek mindig a nyakán lógtam, amikor kisebb voltam, csak hogy a bátyám foglalkozzon velem. Ő az, aki mindig tolerálta a hülye viselkedésem, és nem változott a véleménye rólam, amikor tizenöt évesen szerelmet vallottam neki.
Csendben enni kezdek. Az arcom vöröslik, ahogy a kínosság érzete úrrá lesz rajtam. A szememet lesütve falatozok, nem merek ránézni. Elözönlik elmémet az emlékképek a testvéremről, a gyerekkoromról, a pillanatról, amikor felfedezem magamban a másságomat, majd amikor ezt elárulom a barátaimnak, akik magamra hagynak, később pedig a szüleimnek, akik emiatt kitagadnak.
Könnyek gyűlnek a szemembe, lehajtom a fejem, hogy társaságom ezt még véletlenül se vegye észre. Leteszem a pálcikákat és felállok az asztaltól.
 - Azt hiszem, mennem kéne. Köszönöm a vendéglátást – szólalok meg halkan, figyelve, hogy a hangom még véletlenül se remegjen meg. Indulnék meg arra, amerre a kijáratot sejtem, de elkapja a csuklómat. Mire feleszmélek a meglepődésből, már előttem áll, arcomat két tenyere közé fogva kényszerít, hogy a szemébe nézzek.
 - Kérlek, maradj itt. Legalább, amíg összeszeded magad – suttogja. Tekintete lágy, érintése puha, bennem pedig felidéződnek a közel tíz évvel ezelőtti érzéseim. Szinte vonz magához, ahogy hozzám egészen közel lélegzik, és érzem, hogy ugyanazon ütemre ver a szívünk. A lehelete az ajkaimat csiklandozza, én pedig önkéntelenül megszűntetem a távolságot kettőnk között.
Durván, követelőzően csókolom őt, úgy, ahogy sosem volt rá esélyem. Hirtelen észbe kapva elválok tőle, riadtan tekintek lehunyt szemhéjára, de nem enged még jobban eltávolodni, hanem közel húz magához és a karjaiba zár.
 - Tudod – szólal meg halkan, mély hangja bizsergeti a fülem, libabőr jelenik meg a karjaimon, jólesően kiráz tőle a hideg. Szívem szaporán ver, és csak azért imádkozom, hogy ne hallja meg. – Akkoriban nem azért utasítottalak vissza, mert nem éreztem semmit, vagy, mert nem voltál vonzó. Nem. Féltem kockára tenni a barátságomat a bátyáddal, féltem feladni őt egy románcért az öccsével.

A szavai meglepnek, olyannyira, hogy levegőt venni is elfelejtek. Kissé lazábbra engedi a karjait körülöttem, ezúttal ő csókol meg engem. Lágyan, mintha csak a Nap érintené az ajkaim. Ezzel az egy gesztussal reményt kínál a kilátástalanságban, Holdként világítja be az éjszakai sötétséget, és csillagként segít tájékozódnom az életben. Egyetlen apró tettel ő válik a mindenemmé; A Napommá, Holdammá és a csillagommá. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése